Puasa Datang Lagik!



Assalamualaikum w.b.t

Hacuh,,, Ha.. Ha.. Ha.. Hacuh!! Ya Rabbi. Nang xpnah di guna la blog tok. Nak penama banyak bena habuk + sarang labah2 dan yang sewaktu dengannya. Huh. Sapa ndak ka tuan empunya blog tok. Heish... 
*Bersihkan dolok apa yang patut*

Ok dah. Selesai first thing. so, next? Its Ramadhan Kareem!! Alhamdulillah.. Syukur sebab masih di berik peluang untuk sambut Ramadhan buat kesekian kalinya. Ramadhan yang ke doploh satu dalam idup aku. Syukur alhamdulillah.. :')

Ramadhan, bulan penuh rahmat.. Bulan keampunan, bulan penuh barakah.. Bulan pahala di gandakan.. Bulan yang paling di tunggu2 oleh setiap makhluk di muka bumi Allah tok. Subhanallah.. Hanya orang2 yang xberiman jak yang rasa terbeban bila datangnya bulan puasa. Padahal dalam bulan Ramadhan ada banyak kelebihan yang Allah dah berikan. MasyaAllah..

So, its second day of Ramadhan already. So far so good. Alhamdulillah. Semoga Ramadhan taun tok lebih baik dari yang sebelumnya. Semoga the next next next next next day dalam bulan Ramadhan tok semakin bertambah baik. Amiiiiiinnn.. Ya Rabbal Alamin. Sama sama la kita rebut peluang tok. Sebulan setaun jak. Abis bulan tok, terpaksa menunggu another few monthsssss.... :"( So, sama sama kita rebut peluang!

10 malam terakhir,,, kejar Lailatul Qadr! AllahuAkbar.. semoga di beri peluang.. Andai tok Ramadhan terakhir kita, xkah kita rasa rugi bila kita xpolah betul2 ibadah kita masa bulan tok? :'( Andai kata,,, sama sama la kita doa agar kita di pertemukan lagik dengan Ramadhan yang akan datang.

21 tahun hidup di bumi Allah tok,. terlalu banyak nikmat yang Allah dah bagi.. Malu rasanya nak mintak lebih2 kat Allah,, Tapi Allah ya Maha Pemurah.. Doa jak banyak2 kat Allah. InsyaAllah akan Allah makbulkan. Mungkin xknek2.. lambat laun akan Allah berik juak.

Ya Allah.. Berikan kesempatan untuk hamba beribadah kepadaMu. Beri peluang pada hamba untuk bertemu dengan malam penuh barakah, Lailatul Qadr.. Semoga hamba menjadi salah seorang hamba yang Engkau pilih untuk bertemu Lailatul Qadr.. Amin Ya Rabbal Alamin.. :")

Bah, mupok dolok lah. Assalamualaikum..

Comments

Popular posts from this blog

ROTI BERAS

Jangan Sampai Menyakiti

A GUY WITH A CROWD